Laat je inspireren door koken zonder zout

ϿNGEZOUTENlekker gaat de uitdaging aan door heerlijke gerechten samen te stellen zonder het toevoegen van zout. Puur koken van zoveel mogelijk verse groenten en kruiden. De recepten zijn gezond,veelal glutenvrij door de pure en verse bereiding. Het gevolg creatief en inspirerende gerechten die rijk zijn aan vitaminen, mineralen en ook nog overheerlijk. Eenmaal gegeten en gemaakt is hopelijk overtuigend genoeg dat zout niet nodig is dan wel heel subtiel aanwezig mag zijn. Zoutloos eten wordt smaakvol eten.

Deze blog met recepten zijn bedoeld om u te inspireren en te overtuigen van de kracht van de smaak van pure en verse producten.

maandag 13 februari 2012

Jarig zijn, een overpeinzing

Niet alleen jarig
Ik ben deze week jarig en omdat ik mijn verjaardag deel met mijn tweelingbroer, schoonzus én zwager heb ik 'mijn' verjaardag iets eerder gevierd. Zo krijgt iedereen de ruimte zijn 'eigen' verjaardag te vieren. Natuurlijk komt dan weer de vraag; wat zijn je wensen voor je verjaardag? Een van de dingen die ik heel graag wilde is uitbreiding van mijn keukenmachine maar dat is erg duur.

Wensen
Zelf vind ik het heel vervelend om geld te geven met verjaardagen omdat je nooit ziet wat ervan gekocht wordt. Daarnaast geeft het ook een gevoel van schaamte bij mij om te zien hoeveel geld iemand geeft. Ik weet het liever niet. Cadeautjes zijn daarom voor mij veel leuker om te ontvangen maar ook om te geven. Je kan er ook nog iets van jezelf instoppen.

Overpeinzing
Dit jaar had ik dus de dure uitbreiding op mijn verlanglijstje staan en wat ik niet kon vragen. Als ik geld zou vragen dan zou ik het misschien redden. Tja, daar sta je dan in conflict met jezelf. Vraag ik geld terwijl ik het zelf vervelend vind om te geven én te ontvangen?

De oplossing
Voor dit jaar heb ik de oplossing gevonden. Ik heb toch geld gevraagd met de wens voor de keukenmachine. Op mijn verjaardag kreeg ik allemaal geld cadeau en ik was er blij mee. De dag er na heb ik via internet de uitbreiding gekocht van mijn keukenmachine. Twee dagen later had ik het thuis. Ik heb er een foto van gemaakt en naar iedereen opgestuurd met de tekst: 'Bedankt voor jullie cadeau, het is net aangekomen!'

Voor mij is het voor deze keer goed opgelost. De verjaardag was gezellig en ik hoop dat mijn familie op deze manier het gevoel heeft gekregen dat ze ook echt een cadeau hebben gegeven.

Jolanda

1 opmerking: