Laat je inspireren door koken zonder zout

ϿNGEZOUTENlekker gaat de uitdaging aan door heerlijke gerechten samen te stellen zonder het toevoegen van zout. Puur koken van zoveel mogelijk verse groenten en kruiden. De recepten zijn gezond,veelal glutenvrij door de pure en verse bereiding. Het gevolg creatief en inspirerende gerechten die rijk zijn aan vitaminen, mineralen en ook nog overheerlijk. Eenmaal gegeten en gemaakt is hopelijk overtuigend genoeg dat zout niet nodig is dan wel heel subtiel aanwezig mag zijn. Zoutloos eten wordt smaakvol eten.

Deze blog met recepten zijn bedoeld om u te inspireren en te overtuigen van de kracht van de smaak van pure en verse producten.

donderdag 7 juli 2011

Gazpacho zo lekkerrrrr!

Ik heb 2 geweldige recepten voor het maken van Gazpacho. Beiden zijn niet van mijzelf. De een is zoutloos en de ander is zoutarm. Beide gerechten zijn om je vingers bij af te likken. Maar ja... welke zal ik doorgeven aan jullie? Allebei eenvoudig en in een handomdraai te maken. Een kom soep is een vitamine bom, maar dat geldt voor beide soepen. Omdat ze alle twee zo lekker zijn zet ik ze beiden op mijn blog.

Aan jullie de vraag om een keuze te maken welke het lekkerst is. De Gazpacho met de meeste stemmen blijft op de site staan. Dus maak de soep en proef, ervaar en geef je ongezouten mening weer in een berichtje.

2 opmerkingen:

  1. gazpacho is toch met brood erdoor? Ik heb het 1 keer gemaakt met brood en ik vond alleen die versie lekker.
    Was een recept uit de allerhande.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gazpacho is inderdaad met brood maar dat laat ik eruit. De soep heeft nl. een dikke structuur en in brood zit veel zout. Ik vind dat de soep het brood niet nodig heeft omdat de smaak echt lekker is zo. Jammer dat je er niet voor openstaat en het niet eerst wil proberen.

    Jolanda van ongezoutenlekker

    BeantwoordenVerwijderen