Deze week zie ik wederom niets van de campagne “Opzouten” van de consumentenbond. Sinds de campagne begonnen is houd ik de site in de gaten. Ik draag dit initiatief een warm hart toe omdat ik het zo belangrijk vind dat producten minder zout worden. Allereerst voor onze gezondheid maar daarnaast voor onze smaak. De smaak van pesto’s, soepen die kant en klaar zijn, sausjes enzovoort: ze zijn zo ongelooflijk zout dat het niet lekker meer is. De smaak van de producten verdwijnt volledig en daarvoor in de plaats komt een Maggi-, Honig- of Bertollismaak. Voor elk wat wils, zullen we maar zeggen.
Maar de campagne “Opzouten”, begonnen als een geweldig idee met een goede site, is helemaal stil gevallen. Er gebeurt niets meer. Geen actuele informatie, geen eerst resultaten, updates, geen nieuwe acties, geen nieuwe posts of oproepen waar iedereen aan mee kan doen. Na een poosje heb ik zelfs gemaild om hulp aan te bieden en aan te sturen op een eventuele samenwerking maar zelfs daar kwam geen reactie op. Alleen de teller van mensen die de campagne via twitter steunen zie je wijzigen.
Zo ontzettend jammer dat zo’n goede start en zo’n goed idee voor een campagne zo snel wegzakt in een vegetatieve staat. Hoe kun je op deze wijze resultaten verwachten?
Echt opgezouten dus...
BeantwoordenVerwijderenNou ja, goed dat jij via je blog er nog enige bekendheid aan geeft dan
BeantwoordenVerwijderentsja........ niet, denk ik.
BeantwoordenVerwijderenbeetje flauw dus....zout erbij?
BeantwoordenVerwijderen;-))
Is dat niet zo bij elke campagne? ...
BeantwoordenVerwijderentja... inderdaad door berichtjes als deze het een beetje bekend te houden (of maken)....
BeantwoordenVerwijderenOeps, ik heb net ontzettend zoute patatjes op...... (normaal kook ik behoorlijk zoutarm hoor!)
BeantwoordenVerwijderen